Linkblog

Játszani muszáj!

2009.12.11. 12:39 Victoorius

Szumma 2009

Címkék: konzol gta xbox360 hellókarácsony dlc mafia 2

Gyakorlatilag már csak napok vannak hátra 2009-ből, s Karácsony ide vagy oda, nem nagyon számíthatunk arra, hogy év végén még valami játékcsoda jelenik meg, ami feledteti velünk az idei nem túl rózsás felhozatalt. Hiszen mit is kívánhatna egy játékos, ha nem azt, hogy halmozzák el jobbnál jobb játékokkal, jelenjen meg évente legalább egy-egy olyan játék, ami valami teljesen újat mutat az elmúlt évekhez képest. Emellett persze mindenkinek van kedvenc darabja, aminek az éppen aktuális folytatását remegő kezekkel várja, s év végén már attól is boldog, ha három-négy olyan játékot tud említeni, amire azt mondja, hogy húúúú.

Az év legnagyobb csalódása számomra egyértelműen a Mafia 2 meg nem jelenése volt, az első rész folytatására lassan hetedik éve várunk, ami egy házasságban sem szokott jól sikerülni. Csak remélni tudom, hogy a játék utólag igazolni fogja a késést, aminek oka nem más, hogy a kiadó nem szeretne az EA hibájába esni. Igen, ez az óriás megér egy külön misét. Aki olvassa a blogot, az eddig is rájöhetett, hogy az EA az én mumusom, nem hitkérdés, nem kitűnni vágyás, hanem a puszta tapasztalat az, ami ezt mondatja velem. Már-már fanatikusan szeretem a gengszteres könyveket, filmeket, a Keresztapa trilógiát, s hiánypótlás miatt vártam annyira a Keresztapa 2-t, amitől ugyan az első rész csúfos bukása után semmi jót nem vártam, csak remélni mertem. Csalódnom kellett. Ezután következett a blogban is részletesen elemzett FIFA10 és a The Saboteur, s csak remélni merem, hogy egyszer eljut oda a kiadó, hogy valóban ütőképes játékot dobjon piacra.

Valljuk be, senki sem szereti azt az érzést, amikor hosszú várakozás után egy játék megjelenésekor rohan a boltba, kiad 10+ezer forintot, s már az első fél óra játék után azt érzi, hogy ez bizony nem érte meg az árát. Warezolni ugyan divatos manapság, de jobbérzésű gamer tudja, hogy ez bizony csúnya lopás, s semmilyen warez nem pótolja az érzést, amikor az ember alig várja, hogy letépje a csomagolást, még a szitázott korongot is megszagolja, mielőtt betolja a tálcába, hogy magába szippantsa a játék illatmolekuláit.

Az év talán legnagyobb durranása a Modern Warfare 2, mely hatalmas üzleti siker, biztos vagyok benne, hogy ez lesz az Év Játéka 2009. Gyakorlatilag jó FPS-sel ezen kívül nem is találkozhatott idén az ember.

Ugyan a blogban még nem írtam róla, de számomra üde színfolt volt a június elején megjelent Red Faction Guerilla, mely a Marson, szép grafikai köntösben játszódó szabadon mászkálós, küldetés teljesítős játék. Bevallom, még nem játszottam végig, de ha megtörténik, elképzelhető, hogy írok majd róla. Ha már szó esett a grafikáról,  ebből a szempontból idén nálam az Assassin's Creed 2 viszi a pálmát.

Van egy olyan érzésem, hogy a GTA rajongók most hosszabb böjt elé néznek, az év eleji DLC után, mely remekre sikeredett! Bár beharangozták az V. részt 2010-re, a fejemet teszem rá, hogy el fog maradni, már csak a Mafia 2 megejelenése miatt is. De ez talán nem is baj, mert úgy érzem, hogy a Rockstar Games-nek most már újítania kell a műfajon belül, az összes puskaporát ellőtte, még akkor is, ha ezzel maradandót alkotott!

Az ízlésemen ez az év sem tudott változtatni, továbbra is a relaisztikus játékokat szeretem. Akármilyen szörny, űrlény, mutáns, csúszó-mászó hókuszpókusz kerül be egy játékba, onnantól kezdve az nem az én játékom, még akkor sem, ha esetleg végigjátszom. Harcolni harcolok szívesen, de katonák ellen, bár ezalól kivételt jelentett a Resident Evil 5, ami nagyon tetszett.

Szomorúan látom, hogy a játékok túlnyomó többsége még 2009 végén sem képes megfelelni azoknak a követelményeknek, amik nélkül egy játék szerintem sikeres nem lehet:

1. Markáns történet

2. Jól működő, valóban intelligens AI

3. Realisztikus mozgás, irányíthatóság

4. Nem lineáris (!) játékmenet (sandbox játék)

5. Szemet gyönyörködtető grafika

6. Legalább 15 órányi játékidő

7. Bug mentesség

Ha nagyon szigorú akarok lenni, idén az általam kipróbált játékok egyike sem felelt meg az összes kritériumnak.

2010 a Mafia 2 éve lesz, őszintén remélem, hogy az a játék a fenti összes feltételnek meg fog felelni, s trónfosztó lesz az eddig kedvenc játékommal, a Mafiával szemben!

Minden konzolosnak kívánok játékélményben gazdag, relaxáló év végét, és játékokban gazdag, boldog 2010-es esztendőt! Mi mással is tehetném, mint ezzel! :)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://consolegames.blog.hu/api/trackback/id/tr301590188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gamer Szabi 2009.12.16. 17:08:44

Egész jó kis blog, látom nem is olyan rég indult. :) Én szívesen olvasok mindenfélét játékokról, ha tehetem, órákon át játszom!

Nekem nem olyan fontos, a nem lineáris játékmenet, viszont időnként szívesen játszom olyan játékot,mint pl. a GTA.

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2009.12.16. 17:24:24

Köszönöm! :) Te vagy az első hozzászóló!

Engem meg kifejezetten idegesít, ha egy játékban nem mehetek arra, amerre akarok. Előttem egy kerítés, amit nem mászhatok át, vagy csupán egy járda, amire a linearitás miatt nem léphetek fel...

SnakeHB 2009.12.17. 19:21:40

A sikeres játék kritériumaid kissé szubjektívek, és a valósád is rájuk cáfol.
Pl. az NFS sem felel meg szinte egyik kritériumnak sem, mégis sikeres. :D
Az 5ös pont szerintem felesleges, ha a többi rendben van, a 3as meg inkább csak simán legyen jó, mert míg egy szimulátornál követelmény a realisztikusság, addig ez egy FPSben annyira nem biztos, hogy jó (kivéve talán az OF). Szegény perzsiai herceg is feladhatta volna az első szakadéknál, meg a COD katona sem lett volna túl sikeres, ha nem tudja felemelni a puskát, mert ellőtték a kezét, a realisztikusság jegyében.
Azonban én még hozzátenném az eredetiséget. Az manapság nagyon hiányzik, rókabőr era van, sajnos.
Mondjuk az I'76-nak csinálhatnának remake-et vagy folytatást. :)))

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2009.12.17. 19:25:23

Persze, hogy szubjektív, a blogolás műfaj az az! :) Mindenkinek más tetszik, én leírtam, hogy nekem mi jön be.

A realisztikusságon azt értem, hogy ami lehet, az legyen az, leszámítva azokat a megoldásokat, amik ahhoz kellenek, hogy a játék játék legyen (egy háborúban nincs felállás fejlövés után, mint a COD-ban).

Ott van példának a Left 4 Dead, ami engem hidegen hagy, mert zombik márpedig nincsenek. :) Ezt értem realisztikusságon. Ha lehet, tartsuk meg.

SnakeHB 2009.12.18. 14:10:27

@Victoorius:
Hát igen, de a kommentelés is szubjektív műfaj, vélemények pro/kontra.
Nem is vitakozni akartam, csak beírtam, ami eszembe jutott a postodról.
BTW: Hajrá! Sok sikert a blogoláshoz!

Az LFD2 nekem sem begyere, de nem a zombik miatt. :D Számomra a Silent Hill és a Dead Space hagulatban verhetetlen.

Akkor, ahogy látom, Téged nem túl sok játékkal kényeztetnek a kiadók. A COD, a MOH/BF és a GTA szérián kívül már lassan mindenhol előbb-utóbb megjelenik valami természetfeletti...

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2009.12.18. 14:16:06

Persze, szubjektív a komment, akár pro akár kontra. :) Kinek ez, kinek az.

Van olyan játék, amiben nem zavar a természetfeletti, pl. a Devil May Cry is ilyen volt. Viszont a Wolfenstein emiatt nem jött be.

Anno a Far Cry-t PC-n abban a pillanatban hagytam abba, amikor a szörnyek megjelentek. Marha jó kis játék lett volna, ha megmarad realisztikusnak. :)
süti beállítások módosítása