Amikor az Electronic Arts október közepén bejelentette, hogy óriási patch érkezik a FIFA 10-hez, feléledt bennem a remény, hogy vélhetően a fejükhöz kaptak, s javítják azokat a fatális hibákat, melyekeről korábbi posztomban már írtam. Sajnos ez nem így történt, vagyis többnyire nem.
A hivatalos közleményben döbbenten olvastam, hogy az általános játékmenet (ami a legtöbb hibát tartalmazza) nem került javításra ("FIFA 10's general gameplay, however, will not be altered"). Tegnap délelőtt letöltöttük a Live-ról a javítást, s ezt követően egész nap fociztunk. Lássuk a tapasztalatokat.
Azzal kezdem, hogy az EA közleménye egyszerűen nem igaz, ugyanis hozzányúltak a játékmenethez is. Ennek ékes bizonyítéka a LES-ek befújása: ellentétben az alap verzióval, a lest gyakorlatilag azonnal lefújja a játékvezető, nem olyan óriási késéssel, mint korábban. S hogy mi lehet az oka a félretájékoztatásnak? Talán az, hogy elég nagy blama lett volna beismerni, hogy igen, a játék hemzseg a hibáktól, melyek javításra kerülnek majd. Könnyebb volt maszatolni a kommunikációt, s közben suttyomban javítgatni azokat a hibákat, melyeket csak a hülye nem vesz észre!
Úgy éreztük, hogy a játék már látványában is kicsit más, megfogalmazni nem tudtuk, hogy mi változott, de más volt a vizuális benyomás (ugyanazon a 82 centiméter képátlójú Samsung LCD tévén játszottunk, mint korábban). A fű, még távolabbi kameraállásból is "látható volt", nem csupán összefüggő zöld textúrahalmazként jelent meg.
A játék rákfenéje az AI volt, erre voltunk a leginkább kiváncsiak, változik-e. Alig. Kissé érzékelhető a játékosok helyezkedésén, illetve a kapus munkáján is a változás (kevesebbet szaladgál ki a kapujából), de továbbra is minden meccsen legalább 3-4 buta AI hiba fordul elő. Továbbra sem szünt meg a védők megtorpanása és visszafordulása, egyszerűen nem hiszem el, hogy ez nem tűnik fel azoknak, akik a FIFA fórumokon majmolják a játékot!!!!
Újabb zenék kerültek a játékba, s végre letölthetővé vált a Bernabeu stadion is. Apropó, letöltés. A játék megjelenése előtt mindenféle letölthető tartalmakkal hülyítették a potenciális vásárlókat, csak azt felejtették ki a promócióból, hogy mindezért fizetni kell. Csupán egyetlen, alig 400 kilobytos csomagocska ingyenes, az összes többi letöltésnek kemény ára van. 800 Microsoft pontot kérnek el azért, ami televe bele kellett volna fejleszteni a játékba rendesen: a csapatok valós összeállítását. Természetesen ez magán a játékon semmit nem változtat, csupán körítés. S hogy ez mennyire drága, jól érzékelteti az, hogy 1200 pontért már a GTA: Lost and Damned DLC-je tölthető le.
Csakúgy mint az alap játékon, ezen a javításon is dolgozhattak volna még az EA-nál. Valamicskét ugyan érzékelhetó változás, de ez még mindig messze nem elég ahhoz, hogy ne nyerhessen a Burnley a Manchester United otthonában 5-0-s félidőt követően 6-2-re.