Linkblog

Játszani muszáj!

2009.12.15. 17:52 Victoorius

Bayonetta (X360) - Ígéretes Hack 'n' Slash

Címkék: konzol xbox360 devil may cry 4 sega hellókarácsony bayonetta platinum games

Bár a korábbi posztomban kvázi elbúcsúztam 2009-től, s nem is reméltem, hogy lesz még valami, amiről érdemes lesz írni, amikor megtudtam, hogy 2010. január 5-én jelenik a Sega gondozásában a Bayonetta, egy nagyon ígéretesnek tűnő hack 'n' slash játék. S hogy mitől is tűnik ígéretesnek? A játék a Famitsu-n (a legnagyobb japán játék magazin) négy különböző kritikustól is maximális pontszámot kapott, amit eddig összesen csupán 11 játék mondhat el magáról (a játékok listája (is) a link alatt olvasható). Fanyalgók ide vagy oda, ez nem kis teljesítmény.

A másik oka lelkesedésemnek, hogy egy évvel ezelőtt kétszer is végigjátszottam, a szintén japán fejlesztésü (Capcom), hasonló műfajú játékot, a Devil May Cry 4-et, mely szerintem a maga nemében egy remekmű! Tovább fűszerezi a helyzetet,  hogy a  játék fejlesztője , a Platinum Games, egykori Capcom-os tagokból verbuválódott. Ezek után biztos voltam benne, hogy több hasonlóság lesz a két játék között, s nem tévedtem.

Gyorsan pár szót arról, hogy mi is az a hack 'n' slash játék. Ez gyakorlatilag a szerepjátékok (RPG) egyik válfaja volt még a PC-s időkben, ahol a hangsúly nem a jellemfejlődésen, hanem a látványos harcokon volt inkább. Innen az elnevezés is: hack 'n' slash kb. annyit tesz, hogy üsd és vágd! Ezek a játékok nagyon látványos animációkat, és rengeteg kombót vonultatnak fel, ettől a sajátos stílusjegy. Gondolom ha azt mondom, hogy Diablo, máris tudja mindenki, hogy miről van szó.

Az eddig megjelent screenshotokat nézve valóban le sem tagadható a két játék közötti hasonlóság, fogalmazhatunk úgy is, hogy a Bayonetta gyakorlatilag Devil May Cry, női köntösben.

Mindez nekem bőségesen elég ahhoz, hogy felettébb várjam a játék megjelenését, nagyon kíváncsi vagyok, hogy vajon tényleg megérdemli-e a maximális pontszámot! Jól fog kezdődni a 2010-es év! :)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://consolegames.blog.hu/api/trackback/id/tr391600307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gamer Szabi 2009.12.16. 17:08:44

Anno nagy Diablo őrült voltam, azóta alábbhagyott a lelkesedésem kissé a műfaj iránt, de a DMC4-gyel én is játszottam.

Tény és való, hogy a japánok nagyon tudnak játékot fejleszteni. Írd majd meg, hogy tetszett ez a játék. :)

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2009.12.16. 17:24:24

Mindenképp beszámolok majd róla! Üdv. a blogomban! :)

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2009.12.16. 17:25:46

@Victoorius: Vagyis a blogunkban. :) Van egy társam is, aki egyelőre csendestárs, de remélem hamar megjön az ihlete neki is! :)

SnakeHB 2009.12.18. 14:10:28

Nekem a hack-n-slash sajnos szokszor átcsap monotonitásba, abba is hagytam a vége és az ínhüvelygyulladás előtt a legtöbbet. A rapid-button-tap kifejezés néha találóbb lenne, nem? :D
Eddig a Diablo és a Force Unleashed volt kivétel, vitte a őket sztori, remélem, Bayonetta is hozza a formát!

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2009.12.18. 14:16:01

Való igaz, az ujjam rendesen begörcsöl az ilyen játékoknál. :) A montonitással nincs bajom, de pl. a Prince of Persia az tényleg monoton volt. :(

Kíváncsi vagyok nagyon erre a Bayonettára!
süti beállítások módosítása